T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İSTANBUL / BAŞAKŞEHİR - GÜVERCİNTEPE ORTAOKULU

TEOG öncesi ve sınav anında dikkat edilmesi gerekenler

TEOG ortak sınavlar öncesi ve sınav anında öğrencilerin nelere dikkat etmeleri gerektiği ve sınav kaygısı ve stresi ile nasıl baş edecekleri konusunda uzmanlardan öneriler;


Bu sene ikinci kez düzenlenen iki aşamalı TEOG’un (Temel Öğretimden Orta Öğretime Geçiş Sınavı) ilk basamağı 26-27 Kasım tarihlerinde gerçekleştirilecek. Sınava sayılı gün kala öğrencilerin sınav stresiyle nasıl baş edeceğini ve sınavdan önceki akşamlarını nasıl geçirmeleri gerektiğini Bilfen İlköğretim Kurumları Bölüm Başkanı Tuğçe Kılıç yorumladı…

Sınava hazır olmak ve hazır hissedebilmek bir süreçtir ve bu sürecin en doğru şekilde yürütülmesi gerekir diyen Tuğçe Kılıç, doğru ve bilinçli bir hazırlık süreci için öğrencilere bir dizi öneri hazırladı:

-Başarılı olabileceklerine dair olumlu bir inanç oluşturmalı,

-Gerçekçi hedefler belirlemeli,

-Sonuç odaklı değil, performans odaklı olmalı,

-Sistemli ve programlı çalışmalı,

-Güçlü bir bilgi donanımı oluşturmalı,

-Çok sayıda pratik yapmalı,

-Değerlendirme ve düzeltme yapmalı.

Sınavdan önceki akşamı nasıl geçirmeli?

-Normal yatış ve kalkış saatine uyanmaya özen gösterilmeliler.

-Keyif verici etkinlikler yapılmalılar.

-Sevdikleriyle vakit geçirmeliler.

-Sınavda yanlarında götürecekleri belgeleri hazırlamalılar.

-Sınavla ilgili konularda çok fazla konuşmamaya özen göstermeliler.

-Yorgunluk yaratacak faaliyetlerden ve morallerini bozacak haberlerden kaçınmalılar.

-Yemeklerde sağlıklarını bozma tehlikesi olan yiyeceklerden uzak durmalılar.

-Sınava hazırlık ve soru çözme süreci iki gün kala bitmiş olmalıdır ancak yine de soru çözmek istiyor ve bu şekilde kendilerini daha rahat hissedeceklerini düşünüyorlarsa çözebilirler.

Sınav günü sınav kaygısıyla baş etmenin yolları nelerdir?

Hazırlık sürecini sağlıklı geçiren bir öğrencinin sınav öncesinde yaşayacağı kaygı genel olarak kontrol altında tutulabilen, beklendik, hayatı daha üretken hale getirmek için motive edici bir etken olan kaygı türüdür. Bu durumun dışına çıkan ve süreci etkileyen kaygının temelinde sınavın kötü gideceğini düşünmek, bir soruda zorlandığında diğerlerini de yapamayacağına inanmak vb asılsız düşünceler ve genellemeler yatmaktadır. Zihnindeki olumsuzlukları olumluya çevirmek, elinden geleni yaptığına inanmak ve nefes egzersizleri yapmak kaygıyı kontrol altında tutmayı sağlayacaktır.

Sınavda en çok yapılan hatalar ve giderilmesi için öneriler neler?

Sınavlarda bilgi eksiği olmaksızın en fazla soru kaybı soru ya da cevabın tamamının dikkatli bir şekilde okunmamasından kaynaklanıyor. Sorunun yarısını okuyup hemen cevap seçeneklerine yönelmek ya da soru köküne dikkat etmemek yanlış cevaplanan soruları da beraberinde getiriyor.

Sorunun kolay olduğunu düşünüp; “Bu kadar kolay soru sormazlar, mutlaka bir çeldirici vardır.” düşüncesiyle verdikleri ilk cevabı değiştirip farklı ve dolayısı ile yanlış olabilecek cevaba yönelmek de sık rastlanan hatalardan.

Matematik sınavı için hep hatırlatılan ve öğrencileri yanlışa götüren bir diğer hata ise işlem yapmayıp soruları kafadan cevaplamaya çalışmaları.

Bunlar dışında soruyu doğru cevaplamalarına rağmen optik formun doldurulmasına ilişkin yaşanan hatalardan dolayı sonucun yanlış olarak görüldüğü durumlar da söz konusu. Kitapçık türünün yanlış işaretlenmesi ya da kodlama yapılırken kaydırılma yapılması bu konuda sık hatırlatma ve uyarı yaptığımız ve maalesef sık gözlemlediğimiz bir hata. Silik kodlama yapmak da aynı şekilde doğru yapılan bir sorunun yanlış gibi görünmesine neden olan bir durum.

Öğrencilerin sık sık deneme yapmaları hatalara ilişkin farkındalık kazanmaları, sınav stratejisi ve test tekniklerine ilişkin bilgilendirilmeleri bu hataların oranını azaltabilecek önlemlerden.

-Sorunun tamamını okuyup, soru kökünün altını çizmek,

-Blok kodlama yapmaktan kaçınmak,

-Kodlama yaparken soru numaralarının ve cevap şıkkının aynı olduğunu kontrol etmek,

-Çözümü basit olsa bile ayrıntıları yazmak,

-Yorulduklarını hissettiklerinde sınava o şekilde devam etmek yerine yaklaşık 15 saniye kadar kendilerini dinlendirip, nefes egzersizi yapmak,

-Acele etmeden zamanı iyi kullanmak dikkat edilmesi gereken en temel önlemler.

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 28.11.2014 - Güncelleme: 19.12.2014 13:45 - Görüntülenme: 352
  Beğen | 0  kişi beğendi